click! click!

Thursday, July 24, 2014

Two Women's Room

Assalammualaikum

Semalam duk meradang pasal Astro kan.. nasib baik harini bukak tv dah ok dah. Kalo tak ok jugak  mau aku merentan dengan Astro lagi. Yelah,  bayar nak cepat je kan..service teruk. Memang sape2 pun rase nak merentan. Tapi takpe, nasib baik dah settle. So, boleh la aku tengok my favorite Korean drama kat channel 393 tu,, Two Women's Room.

Cerita ni actually pasal seorang pempuan miskin yang hasad dengki khianat jahat nak mampus..dengan seorang anak orang kaya. Biaselah, kalo da bgtau pasal watak tu pun dah tau kan..si miskin ni jahat la wat perancangan utk dapatkan ape yang anak orang kaya ni ade. Bila tengok cerita ni..memang emo jelah. Haha. Paham2 jelah..kang memaki dalam hati je. Dalam hati jadilah, kalo kat mulut bising2 kang..tak pasal2 aku yang kena marah..dah tau cite tu macamtu pun nak tengok jugak. Nama pun pempuan..emo lebih sikit lah..macam kikilala.. opsss.

Tapi cerita ni tak lah slow mellow macam drama seberang tu.. Ia banyak episode tapi cerita nya cepat. Ade kwn2 aku yang tak layan drama Korea ni tanya, ape best hya cite korea ni? Pasal hero hensem ke? Pasal heroin cantik ke? Pasal ade si xxx tu ke? Oh tidak! Meh aku bagitau sebabnya..

1) Aku sebenarnya tak kenal pun pelakon2 korea ni..aku tengok sebab jalan ceritanya. Kalo hero hensem, tp cerita merapu..aku takkan tengok. Ntah eh, aku jenis da takde hati kot nak tengok lelaki hensem ke tak.. bukan jenis aku macam tu. Dulu2 zaman remaja maybe lah ade sikit perangai macam tu kot.. kalo nampak zamarul hisyam ke..ahrin ke.,berlakon, nak tengok..walaupun cerita mencarut ape pun tengok je..sekarang..no..no.

2) Drama Korea ni ceritanya cepat..walaupun banyak episod. Kadang2 memang jalan cerita nya boleh dijangka. Tapi, disebalik ape yang kite dah jangka tu kadang2 ade surprise. Aku suke surprise iteww.

3) Pelakon dan watak nya x ramai. Hero mungkin ade 2..or heroin pun mungkin ade 2 jugak..tapi watak tambahan tak ramai. Tak lah macam drama dari sana tu.. selalu pulak ade watak baru secara tiba2. Nanti keluar lah adik sedara mak dia lah..bapak tiri laki mak dia lah.. atuk sedara yg mati hidup semula lah... oh my! I hate that!! Bukan ape, tak suke pening2 kan kepala macamtu setakat nak tengok tv je. Berbaloi ke weh, kalo pening2 pikir..eh sape eh pmpuan td tu..lelaki tu pulak sape. No..no jugak.

4) Ending tak tergantung. Kalo drama sana meleret2..drama sini plak ending selalu tergantung. Paham la, mungkin nak jimat cost ke ape..wat ending macam tiba2 je dah masuk penjara..ape jadi kat watak si baik? Ape jadi kat anak dia? Haa..selalu macam tu ngan drama sini... menci taww!

Tapi, tak semua drama Korea ni best. Macam aku cakap td..aku tgok yg aku rase best je. Kalo tak best pun tak tengok. Drama sini pun sama..kalo best, aku tengok je. Aku bukan lah bias. Cuma menjawab soklan ape kebestan cerita Korea iteww..giteww..

Apepun Malaysia tetap di hatiku! Eh, tetibe je . Haha.

2 comments:

  1. Kan..kan...cite ni mmg best....sy klu xtgk satu ari...jiwa xtenteram...haha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul3.. macam makan xkenyang..mandi x basah.. hehe

      Delete