click! click!

Thursday, January 10, 2013

JOM MAKAN: JHONNY'S STEAMBOAT YEAY!!

-ASSALAMMUALAIKUM-


Kelmarin aku memang takde mood nak masak. eh? bukan aku memang selalu malas masak ke?? hehehehe.. bukan ape..hari hari masak..sampai naik muak dah makan makanan sendiri. muak ye.. sampai dua hari straight makan luar..ape kes??! hahaha.. kelmarin semalam makan kat Mama Chop Papa Grill..tapi tak amik gambar..sbab dah ade pun entry pasal tempat tu kan.. ala, dah biase pegi, tak payah nak amik gmbar selalu. bukan special sangat pun tempat tu. tapi, walaupun tempat tu tak special..aku suke je makan kat situ sebab cepat dan sedaaapppp!

Actually, aku nak makan Heaven Steamboat yg baru (tak berape baru kot..) bukak kat Pulai Utama. Tapi mase aku sampai sana, 1 manusia pun takde.. Tipu.. Ade la tokeh dia kot sorg duk jaga situ. Tapi pelanggan memang takde. Seriously, aku kalo tempat yang takde orang..memang rase macam lain je nak makan situ. Aku tau mase tu je kot...takde orang. Tapi, restoran kot...macam pelik bila takde sorang pelanggan pun kat situ. So, aku ajak Cik Abang try lain kali je..and decide nak gi makan Jhonny's je.



Aku pun dah selalu sangat dah makan sini. But, kali ni..aku taknak makan steamboat. Aku saje je nak try menu ala-carte dia. Kalo yang menu nasi goreng bagai tu..pun dah slalu makan..so, kali ni nk try lauk pauk nye pula.


  1. chicken wings- bole tahan gak..bole try wat kat uma sebab Cik Abang suka ni..
  2. seafood tomyam-ade udang, isi ikan, sotong dan cendawan enoki..krup2 bila makan cendawan tu..saya suka..saya suka.. (macam mei mei cakap)
  3. kailan- sedap kat sauce dia tu.. banyak sos tiram kot..n garlic?? maybe..

tengok tu tangan Cik Abang..laju je kerjakan chicken wings..

kitorang order ni jugak..papaya salad.. seriously sedap gilaa...tapi tak habis sbab portion dia besar. 1 pinggan kot..benda ni kan macam lauk sampingan je..masam2 plak tu. tak larat nak habiskan.



ni sour-sop juice.. memang sour n sangaaaatttt maniss.. aku siap mintak plain water.. tak tahan weii.. bole mencanak glucose level aku..



Overall makanan kat sini ok. harga pun tak lah kebaboom sangat kan..kira ok la. kitorang makan cepat2 kelmarin sebab nak pegi beli barang- jhonny's ni kan kat Aeon Taman Universiti.. so, shopping dulu, then balik umah cepat2 coz mama nak datang umah..


bubbye..nak masak pulak.. hahaha.

peace!!







No comments:

Post a Comment