click! click!

Monday, June 17, 2013

SELAMAT PENGANTIN BARU HEDAYAH..

ASSALAMMUALAIKUM


Alhamdulillah... Bulan Mei lepas..sorang lagi sepupu aku dah menamatkan zaman anak daranya. Majlis dia memang meriah. 3 hari 3 malam..kau hado??!.. Tapi takdelah buat straight 3 hari 3 malam tu. Sebab dia nikah seminggu awal, 18 mei. Pastu, 26 Mei majlis khatam Al-Quran...27 Mei tu majlis bersanding.. esoknya majlis bertandang plak kat belah lelaki. Mesti lepak giler family pengantin. Seminggu rehat pun tak hilang penat.

Fuhh... ingat mase aku kawen dulu.. Aiseh! Punya dulu macam lama sangat.. 2 tahun lepas laa.. memang penat gila. Nak makan pun tak sempat. Tido lagi lah..sehari dapat tido 2-3 jam je. Lebih2 lagi banyak benda yang aku DIY. Memang letih.

Tak payah nak mengimbau sangat lah kan... hahahaha..Sepupu aku ni anak kedua daripada 3 beradik. Bila aku pikir2 balik, sepupu2 aku dan termasuklah aku...kebanyakan dari kami melangkah bendul. Tau tak melangkah bendul tu ape? Bukan bendul jalan tu... Maknanya adik kawin dulu dari abang atau kakak dia. Makcik2 aku sibuk kepoh tanya ape yang kami yg melangkah bendul ni bagi kat bendul2 tu.. hahaha.. maknanya abang / kakak pengantin lah.

Sepupu aku yang ni, aku tak sure plak dia bagi ape. Mase aku dulu, tak bagi ape2 pun. Alah, sebab benda ni adat orang dulu2 je sebagai tanda pasangan pengantin tu hormat kat abang / kakaknya. Biasanya pengantin akan bagi sepasang persalinan kat abang / kakaknya. Tapi, kalau orang yang ade bajet lebih..macam2 diorang bagi, termasuk gadjet.

Tak nak bebel lagi lah.. Layan jelah gambar ye...



HARI PERNIKAHAN


Sebahagian barang hantaran dari pihak lelaki


Set wangian dari BODYSHOP


Set beg tangan SEMBONIA

Al-Quran dengan terjemahan

Pengantin, Hedayah + aku

Mama + Hedayah

Kak Baizura, Aina, Hedayah, Amirah, Me





MALAM BERINAI


pengantin main lempar2 gula2 n syiling.. berebut2 budak2 kat bawah.. seronok tengok..




hedayah, mya, qalisya


sebenarnya dia wat gwiyomi, tak sempat snap..kejap je..

nenek plak yang sibuk nak wat gwiyomi..cheh!


MAJLIS PERSANDINGAN



adik beradik bapa pengantin perempuan..adik beradik mama lah.. tapi tak cukup korum ni..



budak tak reti duduk diam..ni je dapat snap..


my bro's family


kami sepupu!! kecuali yg tudung purple belakang tu..mak busu terselit...

Alhamdulillah juga, cuaca ketiga-tiga hari memang baik. Panas terik mendidih kepala hotak. Aku memang tak larat nak tolong ape2, duduk je kat dalam umah kat kipas. hahaha... Takpe, diorang semua memahami. Lagipun takde ape nak buat pun..sebab semua katering yang handle.

Apepun, aku mendoakan Hedayah dengan pasangannya akan berbahagia hingga ke Jannah.. Aminn...

No comments:

Post a Comment