click! click!

Monday, January 14, 2013

JOM MAKAN: KENNY ROGERS ROASTERS YANG DOT DOT DOT...

ASSALAMMUALAIKUM

Dua hari lepas Cik Abang cakap nak belanje mama makan kat Lagi Best Steamboat n Grill, Taman Gaya. Aku pun hepi sangat sebab dah lama aku tak makan situ. Nak jugaklah ajak mama makan kat situ sebab dah brape kali gak dia dok sebut2 pasal tempat tu.

Nak dijadikan cerita, lepas mengharungi jalan jammed nak ke sana yang memakan masa 45 minit...kitorang hampa sangat sebab semua table full. Tanya kat kaunter, staff tu tak berani nak cakap kul brape ade kosong. Yelah, nanti kita dah tuggu..tapi yang tengah makan tu tak bangun2..susah jugak. Biaselah, tempat makan buffet style ni..susah nak dijangka. Selagi tak meletup perut tu, tak bangun.

So, aku decide gi cari makan kat Jusco (AEON) Tebrau je. Aku pilih Kenny Rogers sebab rasenya mama dah lama tak makan situ. Aku adalah first timer ye. Kesian kan??

Kasi tayang dulu ape kitorang order...


mama punya; 1/4 chicken with ceaser salad n rice

cik abang punya; 1/4 chicken with bolognese spaghetti


Meh nak citer yang dot dot dot tu...


  1. Aku repeat order sampai 4 kali. 4 kali hokay!! Aku tak taulah, budak tu pekak badak ke..tak paham aku cakap ke..ntah. For info, aku order sambil tunjuk gambar kat menu. Pfttt!!
  2. Makanan sampai, takde bagi satu pun garpu ngan pisau tu. Panggil staff situ, mintak. 
  3. Ayam tu macam overcooked. Lembik sangat. Bukan tender ok. Kais2 dgn garpu pun dah sememeh dah. tak sedap.
  4. Mama makan nasi tu sangat tak sedap sebab mentah.

Aku pun tak tau kenapa serba tak kena. Aku ingatkan makanan dia memang camtu kot. Tapi mama cakap tak. Before this dia makan memang sedap. Cik Abang dgn papa makan tak habis. Aku dgn mama habis gak sebab kitorg punya bahagian thigh kecik je. Dah tak macam 1/4 chicken dah aku tengok. Ayam tandoori kat kedai mamak lagi besar kot!! lagipun aku memang dah laparrr.. huhu..

muka hepi sebelum makan.. papa order 1/4 chicken with pasta

muka ketat bila dah habis makan.. aku punya yg habis tu KRR special meal.. takde specialnye.. 1/4 chicken dgn coleslaw je.. 


Cik Bang bayar bil... budak cashier pulak sengal. Dah bgtau table no pun salah jugak. Dia tak lah kira lagi mahal. Bayangkan..dia relax je cakap rm43. Cik Abang terkezut gak..takan lah makan 4 orang 43 hengget je. Tak munasabah.  2 kali suh check balik..baru dapat bil yang betul. Total RM 115.75 ..haa..jauh beza kot. Kalo aku jahat, memang dah blah je..tapi pikir..ni nak jadik darah daging, suh jugak check. heii..sengal!!

Kesimpulannya, aku banned Kenny Rogers Roasters Jusco Tebrau. Staff yg buat keja sambil lewa. Makanan yang tak sedap. pfttt!!

Gambar2 kat bawah adalah muke2 hepi masa baru sampai..




Balik tu, aku siap sms mama lg say sorry sebab makan makanan yg macam tu. Mama punya roasted chicken lagi mabeles!! Buat malu je weyh!


bye!!


3 comments:

  1. Hello there, just became aware of your blog through
    Google, and found that it's really informative.
    I am gonna watch out for brussels. I will be grateful if you continue this in future.

    Lots of people will be benefited from your writing.
    Cheers!

    ReplyDelete
  2. I very pleased to find this internet site on bing,
    just what I was looking for :D besides saved to
    fav.

    ReplyDelete
  3. Thanks on your marvelous posting! I certainly enjoyed reading it, you happen to be a great author.
    I will be sure to bookmark your blog and may come back sometime soon. I want to
    encourage you to definitely continue your great job, have a nice
    morning!

    ReplyDelete