click! click!

Sunday, January 27, 2013

MAJLIS KESYUKURAN DI RUMAH MAMA..

ASSALAMMUALAIKUM


Last week (20/1) kat umah mama ada buat majlis kesyukuran. Actually majlis kesyukuran ni adalah untuk menyambut menantu a.k.a kakak ipar aku, majlis besday Qalisya (ank angkt abg aku) yg pertama and nak jugak tumpang sekaki adalah smbutan belated besday aku n kakak ipar aku.

Sibuk tu jangan cakaplah. Mama lah orang yang paling sibuk skali. Untuk kenduri kali ni..mama dah import Pak Ngah Umor aku dari Yong Peng sebagai tukang masak. Yelah, mama manelah larat nak masak nasi minyak sensorang.

Aku cuma datang start dari ari Sabtu. Tak tido sane pun. Sebab Cik Abang keje, so aku tak bolehla nak tido umah mama. Kesian pulak nnti sape nak masak untuk makanan bekal dia gi keja kan.

Ahad tu, hari kenduri pun aku dtg tgahari sebab aku nak gi amik kek skali kat Jusco. Aku taknak lah susahkan papa duk ulang alik amik n antar aku. So, kul 11 baru papa dtg amik aku n terus gi amik kek. Tapi sayang, tak sempat nak snap2 kek tu. busy sangat. kamera aku pun asik bertukar tangan je. dah kalau org lain yang pegang, haruslah dorg yang interframe.

aku dgn cousin aku, nomie
my cousins, nomie (purple shawl) n her sister nurul
nurul kecik n nurul besar (akulah tu..)
me n my sister irah
cousin aku tu (nomie), umur dia jaaauuhhh beza dgn aku. dalam 5 tahun kot. tapi dia maintain muda je kan. anak dah sorang dah.. yang nurul kecik tu adik dia..baru tingkatan 3. tgok kitorang ni macam sebaya je kan.. hahaha..



bday girl Qalisya dgn mama nye..kakak ipar aku, mya
maklong Jah dgn dua pupu aku, kyla


Mya aka kakak ipar aku ni lah yg diraikan. yang Qalisya tu anak angkt dia dgn abang aku. dah setahun dah budak tu. Dia jaga budak tu dari baby lagi. comel kan Qalisya..?? macam nak makan pipi dia..gerammm...!!



ni dia asyraff anak cousin aku nomie tu.. nak buat peace mesti buat no 3..
psstt..dia pandai amik gmbar aku dgn ibu dia tau.. bijak budak ni..



dari kiri; aku, nurul kecik, miera, aina, pakngah
miera dgn aina ni pun cousin aku
ni lah pakngah yg mama import tu.. nk interframe jugak.. :)

pic aku dgn cousins aku ni pakcik aku, Cik Hassan..ayah si miera ni yang beria-ia nak amik. setiap kali aku pegi mana2 kenduri sedara mara kitorg..mesti dia akan amik pic aku dgn anak2 dia. buat kenangan katanye. sebab ape tau...sebab semua lebih kurang sama saiz n lebih kurang sama baya je. heheh..tapi sebenarnya sebab aku ni jarang sangat nak pegi kenduri mana2... sebab tu bila aku ade je dorang amik kesempatan nk bergambar.. pasan macam retiss sangat lah pulak.. hahaha



posing tayang perut haruslah ade.. haha
jeng..jeng..jeng..


bday girl..3 kali dia tukar baju kauu.. kelas tak...mcm dia pulak perantin.. 

qalisya kantoi nak curi bunga nenek...
haipp! mamangah nampak ni...


majlis habis pkul 6 lbih..tapi dlam 7 lebih..ade gak kawan aku yang datang. sebab hubby nya baru balik keja.. anyway, thanks Feeza sebab jauh2 datang dari Pasir Gudang.. sejam tuu nak smpai sini.. And..thanks jugak pada Ajam n Yanie with her twins..coz sudi datang. dorang memang tak pernah tak dtg umah aku kalau di jemput... aku sayang korang...

malam baru Cik Abang datang amik aku lepas balik keja.. penat gila..esoknya smpai aku terlewat bangun nak masak kan Cik Abang.. maafkan ayang ye, abang..

haa...yang ni adik aku, ira whatsapp kat aku...

Qalisya yg suka di dukung oleh nenek2.. haha..
ni maklong aku..

wif my luvly sister, irah

Qalisya n Mya
geram tak tengok muka toya Qalisya tu?? :)



Apepun..Alhamdulillah sebab semuanye berjalan lancar.. tunggu pulak kenduri lagi ye bulan 7/8 nanti ye... jeng..jeng..jeng.. :)


peace!!

No comments:

Post a Comment