click! click!

Monday, January 28, 2013

JOM MAKAN: SUP GEARBOX TAMAN SRI BAHAGIA..

ASSALAMMUALAIKUM


Dah banyak kali jugak aku suarakan kat Cik Abang yang aku nak makan sup gearbox kat Taman Sri Bahagia tu...kelmarin (Sabtu) barulah dia bawak aku.

Mula2 aku nak makan kat Warung Julie kat area Taman Tun Aminah setelah baca kat blog NI. Yelah, aku kan duk area Skudai..nak jugak cari makanan yang sedap dekat area2 sini je.. takyah gi jejauh.. tapi hampa. Masa kitorang datang tu dlm kul 8 lebih..budak yg amik order tu cakap..semua makanan dah habis..tinggal roti canai je..

Cik abang sebenarnya malas nak gi kat Tmn Sri Bahagia tu sebab jalan nak ke sana mesti jammed..maklumla, kat sebelah Giant Tampoi tu kan ade kuil Hindu.. Esoknya (semalam-Ahad) kan Thaipusam..mesti la jammed.

Tapi nak melayankan tekak aku ni, dia gagah gak la. Betul pun. Memang jammed. Tapi nasib baik kejap je. Sampai sana terus order sup gearbox, nasi putih n aku order nasi goreng tomyam. Nasi goreng tomyam nya tak sempat nak snap..lapar dah mase tu..teruss ngap!



sup gearbox



sup gearbox + nasi putih

Aku suka makan sup gearbox kat sini sebab aku suka sup yg pekat style mamak. Aku tak bape suka sup yang macam kat restoran tomyam yang masam2 tu. Ade 4 ketul tulang gearbox semangkuk. Tapi aku agak kecewa sikit..sebab sebelum ni kalau order sup gearbox, dia akan bagi daging2 sikit. Tapi kali ni, seketul daging pun takde. Paham jelah, gearbox tu kan part yg tulang semata..ade daging pun alahai... Cik Abang makan sikit je. kesian Cik Abang, dah macam mkn nasi putih dgn sup je.. Cik Abang tak rajin nak gigit2 daing kat tulang tu...macam aku.. :)

Nasi goreng tomyam nya pun agak mengecewakan..sebab sebelum ni kalo order mesti ade duk kat tepi tu 2-3 ekor udang saiz sederhana, dia goreng tepung...tapi kali ni..nan hado.. ilek!





Ni yang dah licin ni aku yang habiskan. Alah, apelah sangat..takde daging pun... Ahkak kuciwaaa.... Bila aku dah menampakkan wajah kuciwa aku tu..Cik Abang offer aku nak bungkus sup daging.. haruslah aku kata Nakkk!!

Bila aku hangat kan esoknya nak makan...aku kuciwa lagi sekali sebab setelah ku bilang2 ade dlm 6-7 ketul je dagingnya... menangissss.... huhu. tapi, nasib baik sup nya sedap..aku pun tambah je fishball yg ade dlm esbok tu..

Cik Abang balik keja cepat2 aku mengadu domba pasal daging yang tak seberapa tu.. sedih..huhu.. Cik Abang siap cakap kat aku nak beli daging n suh aku belajar ngan mama cemana nak wat sup macam tu... akan ku usahakan wahai Cik Abang...

 Next time, aku nak jugak cuba kat Warung Julie kat TUTA tu...


Total bill:
sup gearbox
sup daging (bungkus)
nasi putih
nasi goreng tomyam
limau ais
teh-o

= RM24.00

No comments:

Post a Comment