click! click!

Monday, January 28, 2013

HEAVEN STEAMBOAT AND GRILL, TAMAN PULAI UTAMA.

ASSALAMMUALAIKUM


kat entry NI aku ade cakap pasal Heaven Steamboat yg aku tak jadi pegi tu kan. Last week, Cik Abang ajak aku try gak makan kat situ. Yelah, tak adil lah aku nak judge tempat tu berdasarkan ade org or tak tempat tu kan.. Lagipun tempat tu baru.

Sampai kat sana, ade 3-4 table dah ade org makan. Aku ngan Cik Abang sampai dalam kul 8 lebih. Alah, dekat je ngan umah..gi pun naik motor je.

Macam biase, dorg akan tanye brape org..sediakan cawan n penyepit2 segala..akak tu tanya aku, nak kuah tomyam or sup. Aku pilih tomyam. sebab kalo sup, mesti rasa dia biase2 je kan.

Aku pun amik makanan... Aku tak amik gambar pun kat kaunter makanan dia sebab mase tu tak terpikir langsung nak snap2. nak tengok pic refer blog tuan tanah HEAVEN STEAMBOAT & GRILL NI..

kuah tomyam dia ok..pedas. siap ade hirisan cili padi kauu dalam tu. aku makan berdua je, so, tak banyak yang kitorg amik. taknak lah membazir kan..lagipun dalam keadaan aku sekarang ni..memang tak selera makan sangat. makan sikit dah kenyang.

psstt..bos kat situ mesti suka orang macam kami berdua kan.. jimaaattt... hahaha :)


ni lah yang kami berdua makan..

aku cuma amik bahan2 untuk steamboat yg lebih.. sebab untuk grill tu tak berapa banyak pilihan compare to Lagi Best Steamboat & Grill tu.. takpe, aku paham..maybe dorang nak test market dulu.. Tapi, rasa makanan nya tak megecewakan. boleh tahan. 

Cik Abang amik nasi goreng..pun sedap jugak. Takdelah rase macam nasi goreng nak jimat bahan kan.. kira berasa jugaklah makanan dia.



cik abang menikmati nasi gorengnya

Nampak tak lada kicap kat atas tu...memag powerr!! pedasss giler kot. Cik Abang cicah ujung2 je.. Cik Abang tak boleh makan pedas sgt..perut dia manjee.. 

Yang paling aku suka..aiskrim dia. Sebab dia tak sediakan aiskrim potong tu.. dia bagi aiskrim scoop..macam kat Seoul Garden ko..siap sediakan topping lagi. Ade flavour feveret aku plak tu...Mint! nyum..nyum.. 

Kesimpulannya, makanan kat situ ok. Memang part bahan2 mentah semua lebih kurang je kat mana2 restoran steamboat n grill.. kuah nya je yang membezakan.  cuma  aku harap dia boleh variasikan lagi pilihan makanan (grill) nya..

ni harga n peta nak gi ke sana...







Total bill:
RM4o.oo


Peace!!







2 comments:

  1. wahhh syioknye makan..

    thanks for dropping by to my blog ye.. n enjoy ur pregnancy... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah kalau kaki makan..memang syoik.. hahaha..
      thanks to u too.. :)

      Delete