click! click!

Saturday, April 06, 2013

MONTHLY CHECKUP KAT KK YANG HAMPA...

ASSALAMMUALAIKUM


Last week aku gi monthly checkup macam biase kat KK Taman Universiti. Macam biaselah, prosesnya... check urine, check tekanan darah..then check hb, pastu baru jumpe doktor.

Mase tunggu tu, memanglah tak sabar..sebab tau mesti ade wat scan. Yelah, nak tau gak lah perkembangan baby kite kan. Tapi ntah kenapa, nasib aku ngan doktor2 kat KK ni macam tak berapa bernasib baik.

Lepas doktor tu scan, dia tak bagitau pun perkembangan baby aku. Kalau aku tak tanya..dia diam je. Bila aku tanya, dia jawab pun macam nak tak nak..."ur baby ok" . Dalam ati aku ade panas gak lah... yela, at least bagitau lah aku brape berat baby aku ke..kandungan air ketuban aku ok ke tak.. or ape2 info pasal kandungan aku lah. Ni tak..hampeh!!

Dah lah tak cakap pape pasal kandungan aku..pastu dia pun tak print scan tu. Pastu dia tanya aku..ade rasa baby gerak ke tak.. Aku sebenarnya tak sure rase baby gerak tu macamana..aku pun tanya lah kat doktor tu.. "rase baby gerak tu macamana?"

Doktor tu siap besarkan biji mata dia tanya kat aku balik, "u tak tau ke baby gerak macamana??" Aku pun jawab..." Doktor, ni 1st time saya mgandung, manalah saya tau macamana.."

 Aku sebenarnya konpius.. yelah, manelah aku tau baby gerak tu rase macamana.

Ntahlah.. aku memang tawar ati kat KK ni. Dah la 3 ari sebelum tu aku memang nak naik darah kat situ. Aku datang sebab ada appointment dgn  dietitian..dtg kul 8am. Tapi jumpe dietitian  tu kul 11.30am ok!! Yang tu..nanti aku cerita lah.. tu, lagi sakit hati.

Kluar dari bilik doktor tu..Cik Abang mestilah excited nak tgok gambar scan anaknya..tapi hampa. Aku pun silap sebab tak mintak. Tapi, biasenya doktor yang sebelum ni memang print...manalah aku tau yang doktor kali ni tak print. Huhu.. kat KK gov ni memang diorang tak print ape yang dia scan ke??

Esoknya, aku ngan Cik Abang decide nak gi scan kat klinik private je. Bayaran tu memanglah lebih..tapi puas hati lah. Doktor tu..siap bgtau gender baby lagi. Tak payah tanya pun..dia bagitau..

17hb nanti..aku ada appointment lagi kat KK. Aku berharap sangat nasib aku baik kali ni.



No comments:

Post a Comment