click! click!

Friday, March 21, 2014

Ade lagi rupenya.. Hehe..

               Assalammualaikum

Dah lama sangat aku tak menjenguk blog. Ade lagi rupenya aku ni..sendu sangat..haha.. Ni Sama macam last time..aku update pun guna phone.. Yg last time tu..gambar habis tunggang langgang. Haha. Maapkan ahkak ye!

Life aku macam biase..as a fulltime housewife ni..biaselah..keja mane penah habis. Tapi aku sebenarnya suka sangat..sebab aku tak payah nak stress2 nak pikir bila nak buat keja ni.. Takde org nak arah2 buat keja tu.. Hehe. Aku buat ikut suka.. Rajin buat. Malas tinggal. Camtu jelah. Lagi pulak sekarang ngan si kecik Arfan tu..memang berkejar masa jugak nak buat keja. Bukan alasan ye dek non. Arfan ni dah la payah nak tido siang. Kalau tido pun tak sampai setengah jam. So kalo nak buat ape2..dalam masa tu jelah. Lepas tu..dah nk kena jaga dia pulak. Bukanlah aku kata nak tengok dia all the time..tapi kena tengok2 gak la. Sebab dia dah boleh merangkak..memapah.. So, aku kena lah tengok2 kan jugak. Kang ade plak jatuh.terlentang anak aku.

Masa dia baru belajar meniarap..aku gamble la..biar jugak gi buat keje. Tibe2 ade sekali tu dia macam tertumus ke depan..paham tak tertumus tu? Hidung duk kena kat lantai..sebab dia duk angkat2 bontot.. Seriau gak aku..kang patah hidung anak aku..niaya jek. Biarla org nak kate aku kiasu..tp anak kite oi..sakit beranak pun tak hilang lagi ni ha..mestilah nak kena jaga. Yelah, dia kan baby lagi..kena amik berat lebih sikit la kan. Ni dah pandai merangkak..sukati je nak sondol meja..pastu nangis. Dah pandai memapah..lagi risau sebab takut terlentang ke belakang. Bukan ape..aku duk sok sek pasal Arfan sebab aku happy sangat bila dapat tengok Arfan membesar depan mata aku. Setiap hari aku tgok perkembangan dia..suka aku. Kadang2 nanti Cik Abang balik keje..aku sibuk cerita pasal perkembangan dia. Al-makumlah..anak sulung. Tunggu dah 2-3 anak nanti..tak excited sangat dah kot?? Tapi org kata setiap anak tu berbeza..

Betul tak??? Hehe.. Tapi dalam pada aku duk jaga Arfan tu..bukan la aku duk saje je tau. Aku ade gak buat kuih sikit2 letak kat tempat mama..saje wat tambah duit poket. Kadang2 aku buat karipap..donut.. Kadang2 cucur sayur..tukar2.. Buah melaka lah.. Gitu la kekdahnye. Tu pun ade masa2 gak kalo si kecik tu wat kerenah dia..aku tak buat lah. Yela, lgpun tu bukan priority aku skarang ni. Ape2 pun..Arfan first.. Eh tapi aku tetap masak tiap2 hari tau..jarang makan luar.

Sekarang ni aku tengah buat wishlist barang2 untuk baking. Haha. Memang teringin sangat nak buat roti..kek..pizza..yg sedap2 mcam kat blog2 masakan yg aku slalu tinjau. Bloglist dah bertambah tapi tak dan nak link kat sini..maklumlah..guna phone ni limited skit function di.

Eh, oklah..Arfan dah nangis tu. Lenkali plak aku update lagi. Bye!!

No comments:

Post a Comment