click! click!

Friday, June 13, 2014

Cinta Hati dah 10 bulan

Assalammualaikum..

Arfan sekarang dah masuk 10 bulan.. Still memapah..merangkak..da kuat membebel dengan bahasa dia tu..main air liur, dia champion..belum bole jalan lagi..tapi dah berani lepas tangan.. Tak lama lagi insyaAllah..bole jalan la tu.. Hehe. Rase tak sabar nak tunggu dia bole jalan tapi nanti mesti tak terkejar plak. Sekarang ni dia biasela..tak bole nak di tinggal2.. memang alamatnye..dia akan meraung sekuat hati macam kena bantai. Aku nak ke toilet, nangis. Gi dapur nangis. Dia akan follow..merangkak laju dah..tp sambil menangis la. Macamlah mak dia ni nak g jauh. Tapi itu normal utk baby berusia 7 hingga 18 bulan.. Emak2 harap bersabar ye.. oh, bapak pun sama. Jangan ingat kita duk manja kan anak plak sbb dia jadi gitu.. tak..itu normal.

Makanan dia..skarang ni aku bagi bubur, nestum, biskut, roti, otak2, ikan bakar...haha.. segala yg aku makan..aku bagi dia. Tp bukan la dia makan otak2 tu sekeping..secubit je. Bagi dia rasa. Tapi aku perhatikan Arfan tak suka sangat bubur2 tu..dia lebih suka buah buahan n sayur2 yg aku puree kan.. selalunya aku bagi dia pisang, betik, brocolli..carrot..camtu lah.. labu pun ade kadang2. Epal ke.. tukar2. Kalo tak tukar2..memang dia taknak makan.. ntah eh, cepat bosan kot. Pastu biskut pun memilih, yg jenis farleys skarang tak nak. Ade 1 jenis biskut yg terus cair dlm mulut tu je dia nak. Bagus jugak, tak comot..tak bersepah. Hehe. Senang keje mak ko ni, nak.

Sekarang aku still buat kuih utk jual tapi kadang2 kalo budak kicik ni wat hal..memang tak buat la.. yela, kadang2 kalo dah dia tido kul 2 pagi..kul bape plak nak buat kuih..tak tido lah jawabnye. Tapi memang itu yg selalu berlaku. Apepun aku bersyukur dapat jaga Arfan sendiri. Hari2 aku tengok perkembangan dia.. seronok. Cuma kalo time dia tak sihat..meragam jugak lah.. time tu tak seronok..kesian tgok baby batuk2..selsema.. kita pun tak boleh tahan..baby apatah lagi..kan? Harap2 dia membesar dengan sihat dan menjadi seorang yang berguna 1 hari nanti.. InsyaAllah.. Aminnnn...

Oh ye, skarang ni aku ade gak wat bisnes online.. jenguk2 lah ig aku @nfs_collections .. macam2 jugak aku jual.. hijabs, baju2an..telekung lycra n cadar2 yg cun2 punye.. harga insyaAllah..mampu milik.

Till then, nak lipat kain plak!

Lots of love,
Miszadirull.

No comments:

Post a Comment