click! click!

Wednesday, July 23, 2014

Astro Oh Astro! !

Assalammualaikum

Salam Ramadhan..

Walaupun dah nak abis Ramadhan ni..bole lagi lah kan kalo nak cakap Salam ramadhan pun, betul tak? Hehe. Bulan puase ni macam biaselah, memang bz dengan berniage..tolong mama. Tapi tahun nI sebab ade Arfan, aku tak tolong mama kat warung. Aku cuma buat kuih2 je..sebab mama tak sempat kalo nak buat kuih. Tapi tak la banyak mane pun aku buat..dalam 4 jenis kuih je sehari. Itupun dah kelam kabut sambil bersilat dengan Arfan. Kalo dia bangun tengahari sikit..ok lah. Ni kalo pagi2 pas subuh dia da bangun... alamatnye, memang kerja semua jadi lambat. Yelah, dia asyik nak mengekor je..duduk dalam walker, taknak kadang2.

Perkembangan dia bulan ni...dah boleh la setapak dua. Tapi tuun sekali dua je dia nak cuba. Takut agaknya. Tapi takpelah, al least ade jugak lah dia mencuba. Cuma skarang ni memang manja habis. Asyik nak melekat je. Dia boleh main sendiri, tapi nak kita ade around him laa.. kalo g jauh memang dia ikut. Kalo tak nampak, nangislah jawabnya. Kalo time lepak2 tengok tv, ok lah..dia main2 sendiri. Tp kalo tengah masak, sibuklah dia nak berkemas kat dapur jugak.

Cakap pasal tv ni, geram jugak ngan Astro. Bulan ni terlambat bayar 2 hari..yelah, sibuk itu ini dah terlupa. Tak perasan pun sebenarnya yg Astro dah cut banyak channel..sebab bukan ade mase pun nak tengok tv 2, 3 harini. Tadi pagi bayar thru Maybank2u..pas sahur dlm kul 5 lebih macamtu lah. Ingatkan dia auto restore channel tu..rupenya tak. Kena call centre utk aktifkan balik. Ok, fine. Aku call kul 10am. Dia ckp tak terima payment..dia suh aku email resit payment. Settled. Suruh tunggu lagi 1jam and call balik kalo takde channel lg.

Kul 12 aku call bgtau yang belum ade ape2 perubahan. Budak tu plak cakap tunggu 4 jam. Hati dah mula panas, tapi takpe. Fine! Tunggu 4 jam. Pastu tadi aku check still takde. Call lagi..kali ni memang nak marah la bila dia cakap kena report and tunggu lagi 48 jam. Whattt???!!! Yang aku call ni customer service kan..so, kalo benda mcmtu tak leh settle..apehal? Payment nak awal, tp service macam hape ntah!? Aku takdelah marah sangat2.. tapi macam kecewa laa...sekarang ni semua online. Dia boleh check payment, account bagai.. ape kejadah laa boleh tak receive payment? Pastu meleceh plak nak kena call sampai banyak kali.

Aku pun tak taulah kalo selama ni memang Astro punye service teruk macamni. Sebab tak pernah kena. Tapi aku rase diorang bole upgrade service diorang. Barulah customer happy. Oh Astro..please lah cepat2 restore channel2 ku itu. Sudah 2 hari miss drama The Womens Room yg best tu. Tapi missed bukan pasal takde channel..pasal kelam kabut last minute settle kan barang2 raye. Huhuhu.. hopefully esok dah boleh tengok my favorite drama itu.

Oklah, nak masak plak. Babai.

No comments:

Post a Comment